Booking.com

Peringatan buat semua orang yang suka menginap di HOTEL tak kira tempat. Hati-hati dengan hotel-hotel sekarang ni. Kamera pun dah canggih. Jenis kamera muncung jarum adalah kamera yg digunakan oleh sindiket yang suka ambik keuntungan dari orang yang sengaja dizalimi terhadap penghormatan mangsa. Pesan pada sahabat yang nak berhoneymoon.

Bagaimana nak pastikan tiada kamera tersembunyi dalam bilik hotel/homestay? Semasa menginap di hotel/homestay, macam mana kita nak tau xde lubang kecil untuk kamera tersembunyi? Semasa bercuti atau urusan kerja, pernah terpikir tak semasa menginap di hotel/homestay gerak geri kita diperhatikan dan dirakam?

🎥📷📹 PERINGATAN UTK.SEMUA!!! 🎥📷📹

Semasa menginap di hotel/homestay, anda boleh gunakan kaedah ini untuk memastikan tiada kamera tersembunyi dalam bilik anda:

🎥 Setelah memasuki bilik, padam semua lampu, tutup tingkap dan langsir.
📷 Pastikan bilik dalam keadaan segelap yang boleh.
📹 ON kan camera phone anda tetapi jangan ON flash camera.
🎥 Pusing sekitar bilik anda dengan phone di tangan. Sekiranya anda menjumpai DOT/TITIK MERAH kelihatan dalam skrin kamera anda🔹ITU BERMAKNA ADA KAMERA TERSEMBUNYI DIPASANG DALAM BILIK TERSEBUT🔸
🎥 Pastikan ianya betul-betul kamera dan buat laporan polis.
🎥 Sekiranya tiada dot/titik merah itu bermakna bilik anda selamat.

KOMEN FACEBOOK

TINGGALKAN KOMEN

Masukkan komen anda!
Masukkan nama anda

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.